Przez lata kandydatów do pracy kusiły pakietami medycznymi firmy o międzynarodowym zasięgu, zatrudniające setki osób. Dziś to się z zmienia, bo już nawet jednoosobowe firmy mają dostęp do takich rozwiązań.
Ta tendencja będzie coraz bardziej wyraźna. Coraz więcej freelancerów zakłada firmy i pracuje na własną rękę lub zatrudnia po kilka czy kilkanaście osób. Dziś to również mikroprzedsiębiorstwa korzystają z usług medycznych dla firm, dzięki czemu mogą skuteczniej przyciągać takimi bonusami pracowników. Sprawdźmy, co jest dostępne w ramach pakietów.
Jakie usługi medyczne dla małej firmy?
Już kilkuosobowa firma może zapewnić swoim pracownikom pakiety medyczne. Dostęp do prywatnych przychodni ogranicza się do jednej placówki, sieci lub wszystkich prywatnych lecznic skupionych w ramach danej oferty. Najczęściej usługi nie obejmują dentysty, ale np. ginekologa, dermatologa czy urologa. Czasem z firmowych usług medycznych korzystać mogą również rodziny osób zatrudnionych, np. dzieci czy partnerzy. O to trzeba jednak dopytać w momencie wybierania pakietu, bo nie każda oferta będzie zawierać tę możliwość. Pakiety są ważne od momentu podpisania umowy lub od początku kolejnego miesiąca. Ważne są do końca miesiąca lub roku, w którym jest rozwiązana umowa z pracownikiem. To kolejna kwestia, którą warto sprawdzić z wyprzedzeniem.
Pakiety medyczne dla większych przedsiębiorstw
Nie da się ukryć, że im większa skala biznesu, tym lepsze warunki można uzyskać, jeśli chodzi o usługi medyczne dla firm. Pracownicy mogą mieć dostęp do licznych specjalistów, a ci najwyższego szczebla – dodatkowe bonusy. Jednym z nich może być dostęp do konsultacji lekarskich przez telefon czy poprzez Skype, a także obsługa ekspresowa czy 24 h na dobę. W przypadku firm działających na całym świecie czasem jest to kontakt z lekarzem w dowolnym kraju.
Pracownicy niższego szczebla mogą raczej liczyć na standardowe pakiety, a w nich wizyty u lekarza internisty czy kilku wybranych specjalistów w określonej maksymalnej liczbie w roku.
Pakiety medyczne stanowią dzisiaj standard, o który należy zadbać w szczególności, gdy firmie zależy na podwyższeniu swojego prestiżu. Pracownik, posiadając dwie analogiczne oferty pracy za wyjątkiem opieki zdrowotnej, bez wątpienia wybierze firmę, która taki pakiet posiada. Tego typu usługa niesie ze sobą cały wachlarz korzyści, takich jak rekomendowanie firmy przez pracowników, co stanowi podstawę tzw. marketingu szeptanego. Z psychologicznego punktu widzenia można również stwierdzić, iż sam pracownik posiada większą motywację do produktywnej pracy, dzięki poczuciu dbania o swoje potrzeby w pakiecie medycznym.